یزد- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: با مدیریت قضایی خوب و اقدامات پیشگیرانه در استان ، کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده های وارده به دادسراهای استان یزد را در ۷ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

کاهش ۱۵ درصدی ورودی پرونده ها به دادسرا های استان یزد

به گزارش قدس آنلاین جمال قضاوتی اظهار داشت : در این زمینه با تلاش مجموعه دادسراهای استان و مختومه کردن بیش از ۳۰۰۰ پرونده بیش از آمار ورودی درمدت مذکور مجموعه دادسراهای استان یزد کاهش ۸ درصدی پرونده های جاری را نیز رقم زده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۱ جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در سال گذشته ، ابراز داشت :  ۳ هزار و ۲۷۴ هکتار از اراضی دولتی با رفع تصرف و تجاوز به بیت المال برگردانده شد که ارزش تقریبی این اراضی بالغ بر ۹۳۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بوده است.

این مقام قضایی اهتمام مسئولان و ضابطان قضایی استان یزد در مسئله حفظ حقوق بیت المال را قابل تحسین ارزیابی کرد و بیان داشت : با تلاش گسترده صورت گرفته ، سال جاری کمترین میزان گزارش تصرف و تجاوز به اراضی دولتی را از سوی ضابطان قضایی داشته ایم.

وی از تشکیل ۴ جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری با ۲۵ مصوبه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد : این کمیته پناهگاه امن و مأمن مورد اطمینان سرمایه گذاران در استان بوده است که با مدیریت قضایی بر پرونده های حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری استان و تخصیص شعب ویژه جهت رسیدگی به این پرونده ها در دادسرا و محاکم بدوی و تجدید نظر ، رسیدگی توأم با سرعت و دقت را در دستور کار داشته و تلاش نموده در اجرای احکام هیچ حکمی منجر به تعطیلی بنگاه اقتصادی و کارگاه های تولیدی نگردد.

دادستان یزد اظهار داشت: در شرایطی که سایه شوم تحریم های ناجوانمردانه بر کشور حاکم است و کشور در یک شرایط رکود تورمی قرار دارد ، تلاش مجموعه قضایی ، حمایت از سرمایه گذرای های مشروع و قانونی بوده که در این کوران ، تعطیلی یک بنگاه اقتصادی و بیکاری کارگران بر مشکلات کشور و استان نیفزاید.

قضاوتی تأکید کرد: از حیثت آمار پرونده در محاکم بدوی و تجدید نظر ، رسیدگی پرونده ها با کاهش اطاله دارسی ، تسریع و میزان مختومه ها افزایش داشته است که باید با تداوم اقدامات پیشگیرانه ، کاهش بیش از پیش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را رقم بزنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.